torsdag 18 december 2008

Julbord och tomtarna står uppställda



Idag var det Julbord på förskolan, mitt jobb.


Dagen började inte speciellt bra, för kocken (jag)försov sig rejält, vaknade 7.30 (börjar 07.00 men hade tänkt börja en halvtimme tidigare för att ha kolla på allt och slippa stressa.


Anlände till köket 8.15 och fick i mig lite halvljummet kaffe å sen var det bara att sätta igång.


Men det var lugnt, jag hade ju mice an plassat som man säger, igår rätt så bra.

Det var ägghalvor med majonnäs och räkor, skinka, hemgjord rödbets sallad, köttbullar, prinskorvar, revbensspjäll, jansons, potatis, brun sås, Rödkålssallad, Omelett med champinjonsstuvning, lite sill till fröknarna. Tack för god hjälp av Helene som fick låna lite kock kläder....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja