torsdag 12 mars 2015

Vår i vasen.....


Vår ute... Full sol, blå himmel...

Det ser väldigt fint ut...när man tittar ut genom fönstrena...om det inte varit för de fruktansvärt skitiga fönstrena.

Har haft en vecka med denna synen nu, börjar bli riktigt trött på feber som åker berg och dalbana... Hosta, snörvel o nysningar, lite huvudvärk på det..

Försökte pigga upp mig med alvedon reklamens mantra, vila, vätska, kärlek och lite alvedon....  Går sådär.
Trots att kärleken oxå är hemma och sjuk,  fast vi turas om att vara sjukast...praktiskt när hund och mat klockor ringer.

Slår personbästa i sjukdagar då jag varit sjukskriven innan om åren max 2 dagar vartannat år ungefär.
Men hoppas på bättring till helgen, och helt bra till nästa vecka.

Vad kan man då göra när man har så mycket tid över men absolut ingen ork...?

Mellan vilor mycket tv program, mest matlagsprogram.... Mycket surf på matlagnings-sidor, - bloggar,  - instagramkonton....
Tänker på allt man kan göra, hemma o på jobb...  Undrar lite hur det går för vikarien på jobbet, ringer vikförmedlaren att jag är hemma först till onsdagen, sen till torsdagen och idag, till imorgon.

Vikarien ringer ngr gånger, frågar om han ska beställa varor till mig o nästa vecka, ja tack gärna... Han ringer för det var problem med degmaskinen, skulle baka bröd till soppan, han måste hålla in på knappen för den ska gå. Jag tipsar om skyddsgallret som ska vridas rätt så magneten klickar m magneten....
Sen ringer jag nån gång o påminner om grejer på beställningslistan...
Skrattar, borde man inte få avdrag på sjuklönen om man "pratar" så mycket jobb när man är sjuk....
Känns ändå tryggt än så länge.

Synen har även legat på blommor som behöver vatten, så idag när jag var nere på 37,4 så fick orkidéerna doppa rötterna i diskhon....tittade på pelargonerna som ska klippas ner, tittade bara!
Tittade lite på några siffror som skulle betalas, vid datorn, men det var ungefär vad jag orkade.... Siffrorna får vänta..

Igår var inez här o piggade upp oss, plockade in lite snödroppar & krokusar i en vas....
Nu kan allt bli bättre

Hoppas inte febern hoppar upp till 39,6 imorgon bitti oxå.... Nu ligger den på stadigt 37,7 och är på väg upp känner jag.

Har en optiker tid imorgon em jag inte får glömma avboka....

Citron och ingefära te nu, tror det kan vara rekorddrickning i te denna vecka.

Oj oj ni hör ju, jag yrar ju, orkar inte redigera mig själv, dessutom skäller Stella o vill ut.
Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja