fredag 30 oktober 2015

Yoga i skogen....

Det blev skogen idag och ingen sovmorgon.
Härlig höstdag med frukost, fika o lunch mellan varven.

Jakten gick bra om man bortser från när jag gick fel och inte hittade tillbaka pratade sönder jägarna i comradion ... så den enes batteri tog slut, sägs det. Hoppas inte det var några andra jaktlag på samma kanal idag!!!



Hittade tillbaka till slut till bilen o grillplatsen inte långt ifrån Kalles Pass.
Grill tändes och vi väntade på att Nippe och Pella o Boss skulle komma tillbaka, Då fick Pella upptag igen. Stella som var hos mig, blev nyfiken och drog iväg en genväg till därifrån skallet kom.... sedan hördes tre olika hundskall, jo JRT Boss hjälpte till oxå.


På väg tillbaka från min förvirring i skogen mötte jag denna snygga huggorm på vägen


Efter en stund blev skallen tydligare åt varsit håll.... Pellas drog åt höger & Stellas drog åt Vänster ink Boss fick jag reda på sen....
Sen hördes ett skott från vänster flanken.
Där Greven Nippe befanns sig. Grattis till han och grattis till Stella som haft lite sus i skallen under löpning och efter......
Afterhunt Stella med lite blod på öron och skägg...



Grillen fick vänta på korvarna men när vi väl började grilla var kolen lagom... väldigt ofta börjar man grilla för tidigt. Men då var den god, väldigt God.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja