lördag 17 januari 2009

Kalle och Clara har åkt....

..iväg på lite jakt...Jaktlaget kommer hit senare i eftermiddag för att basta av sig lite, det vankas även jaktlags middag med öl. Fru Rinaldo och barnen Elliott & Wilma kommer oxå!

Men innan dess har jag lite egentid ; mini spa dag hemma, några ärenden, lite kompletterings handling till middan , städning mm & ev åka upp och ta en grillad korv när jaktlaget grillar (om dom ringer och säger en tid så jag hinner släppa det jag har för händerna hi hi).

Jag har även fått det stora förtroendet att sätta igång "Världens bästa Chili" som inte är någon vanlig chili, idag ska den göras på Älggrytbitar men för övrigt enligt receptet, vet inte om jag kommer att följa det till punkt och pricka men det blir ca halv sats på 2,5 kg kött iallafall, det är inte säkert heller i skrivande stund om hela tequilan går åt.( Den ska koka i ca 2-3 timmar, man vet aldrig hur länge dom jagar så för att vara på den säkra sidan vi får någon mat idag bestämdes det att jag sätter i gång den)
Nu ska jag äta frukost, Höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja