torsdag 26 augusti 2010

På lingonröda tuvor....

.............Vandrar vi dagarna i ända mest...... ibland på en Hjortron/Tranbärs myr eller i en Tallebacke....... rätt så mjukt och skönt faktiskt......
Hjortrona är  vi försent ute för, Tranbär finns det gott om, ifall man vill plocka, fast de hade mått bäst av en frost natt.
Lingon har vi plockat; Lena ( Spanielmormor) och jag, en 10 liters hink hittintills ( i förrgår) .......... blir bra till de rårörda lingon vi spisar till husbehov...... ska se om det inte kan bli lite god Lingondrcka av lite oxå.

Tyvärr har jag inte lyckats med några bra foto scoop idag dels då jag glömde minneskortet i stugan..... lite regn på förmiddagen och ingen inspiration....

Jakten på skogsfågel går vidare, många fina såtar avstötta dock med lite uppflog. Alla hundarna skötte sig bra och sökte ut fint, till och med Clara med matte i hälarna och husse vid sidan med bössan.
Markerade vilt på en del ställen dock utan resultat. Vi gjorde nya bekantskaper med Helena och hennes hundar, cockern Hugo (som Clara gjorde ett fint parsläpp med),  Ett åriga cockern Håkan Bråkan och 11 veckors Cocker tjejen Honey.............hhhmmm kanske man skulle köpa en ljusbrun liten cocker valp?????

Tyvärr har jag inga kort på dessa jyckarna då jag inte hade kortet i ................

Tomorrow is another day....... Goodnight  

1 kommentar:

  1. Fin bild! Har ni plockat lingon? Jag vet inte var man plockar häromkring så jag får nog åka hem till mor och far om jag vill ha lingonställen.

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja