torsdag 7 oktober 2010

Alpmarton

Hade tänkt att visa Alpmartornen som jag sådde förra året av frön jag fick från JiN, men blev varse att de blommar inte första året........... sååååå då får jag väl vänta till nästa år då...... vänta lite förresten tog ett kort när vi var uppe i Träsket i augusti på deras moderplanta......da damm varsågoda

Redigerad i PSE

Kvällen slutade bra trots möte som sög och lång dag på jobbet..... Clara och jag fick nämligen dela på en bit god smörgåstårta som skickades med hem i en gammal glassburk (vi missade ju firning av svärmor idag) små mumsbitar fick C i burken som hon sedan fick leverera för påfyllning, här slank ned både ost och salldsblad som annars ratas.... persiljekvisten hamnade dock på golvet..... men apporterades villigt upp till matte....
Nu har vi smörj färdigt kråset för idag....... Vi är inte alls bortskämda, vi blev bara lite omhuldade så däså

Min favvobutik in next village Ronneby funderar på att ta hem ursnygga älgpåslakan och kökshandukar med djur på och kuddar med photo printade växter på, tror minsann det är en Alpmartorn på den ena kudden.
Hade väl varit mysigt att krypa ner i en älgsäng...... eller inte
Gäsp nä nu strödde John Blund sova i ögonen på oss Godnatt

1 kommentar:

  1. Man får ha litet tålamod med alpisar, men å andra sidan blir de bara bättre för varje år som går. De verkar också härdigare än allt annat när de väl etablerat sig. Klarar de träskklimatet, klarar de allt! Blommorna i Träsket just nu är annars daggkåpa, maskros, rödklöver, midsommarblomster och ängsklocka som nu kommit igen.

    JiN

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja