lördag 5 februari 2011

Orrtupp kalas å Ölprovning

Orrtupp från Lubboträsk.......

Innan kalaset hade vi en liten spontan ölprovning som jag spontant kom på idag då jag var på shoppingtur till Ronneby m syster..... Shoppades lite av varje som behövdes samt 2x4 sorters god Ale.
Först ut att testas var Twisted Thistle Ipa Vs Punk Ipa båda från Scottland  Punk Ipa provas som nummer två pga att den är starkare. Dessa tipsen fick jag av storebror Jöjje, då jag ringde från systemet när jag stod framför Ale hyllan, snabbt rabblade han upp dessa sorterna.  Tack för tispet bror, Goda tips!!!
Twisted Thistle var både godare, mildare och mer lättdrycken, i min smak iallafall.

De andra två ska provas en annan dag..... annars tror jag/bror att smaklökar och promille sätter stopp för några gom njutningar resten av kvällen för efter ölprovning kom ju Orren med tillbehör...

Orren var ljuvligt god!!! Stektes i delar och fick sedan puttra klart i den goda cognacsflamberade scharlottenlök/dragon gräddsåsen, till detta serverades en jordärtskocksgratäng som vi inte ska laga fler gånger......föll oss inte i smaken,  kanske samma recept fast med potatis och rotfrukter istället.


2 kommentarer:

  1. Ja, det var väl smaskens va!?

    JiN

    SvaraRadera
  2. Super!! Nästa gourmet middag blir Krickorna ni tipsar ju fint i senaste ordet......:)

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja