måndag 29 oktober 2012

Sjumånaders valpen...

Idag, Stella, Stellangullöra!!

Även kallad den lilla skithunden, apan, lurvtussen, skäggmurveln, den lilla monsterhunden, studsbollen mm m
Hipp hipp hurra för lilla valpisen idag :-)

Några av de senaste hyssen... 
Häromdagen tuggade hon på en av mina varmfodrade converse...  blixtlåset ur funktion, ja och lite av mudden är bortgnagt.... Jag är fortfarande arg o inte alls glad...

Idag kom hon glad i hågen upp från källaren med kattsand i mustaschen....  behöver jag säga att badrumsgolvet var en katastrof??
( har hänt innan, kanske därför spyhögar hittats några gg....)

Var ute en sväng på baksidan ikväll i regnet & kom in i 190 raka vägen upp i soffan & rullade sig i soffan, usch blöt kan man inte va!! Tur att vi har plädar som överdrag som man kan tvätta, otur att de var nytvättade, som tur var det ingen lerig nos eller jordiga tassar!!!
Denna gången.....

Innan idag kom hon tydligen in med lera ända upp till under ögonen, husse var snabb fram med en stor vattenskål, slängde i ett par katt torrisar.....  glupskt, jagas de upp samtidigt som hela nospartiet själv tvättas.... För att tvättas är ingen som hon är speciellt förtjust i....
Kattmat däremot, älskar Stella!! Vaktar katterna väldigt intensivt, när de äter ifall det skulle ramla ner nåt.

Ingen tårta idag, kanske kanske blir det en på 1 årsdagen ;-)

1 kommentar:

  1. haha underbart :) för mig som inte behöver stå ut med busen :)

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja