måndag 22 september 2014

Hortensiakrans...

....på ytterdörren.... I väntan på den ruskiga hösten, sommarblomma på halmkrans, Årets höstkrans blev en favorit i repris från förra året..  Tyvärr har inte mina hortensior blommat lika bra som förra året. Men jag fick från Harrys fina blommande. 

Saint Paulia Blommar just nu i köksfönstret, detta ex inköpt i blomaffär. Sticklingarna jag fick av moster i våras blommar oxå,  blå lila blommor.
Har inte haft tur innan m dessa blommande inneväxter, men det är nåt visst med dem. Lite mormor, hon hade sånna och så moster oxå.

2 kommentarer:

  1. Jättesnygg dörrkrans. Tur att Harry släppte till blommor så det blev en krans i år också. G-B

    SvaraRadera
  2. Hur mycket ska man klippa ner hortensian? Jag lyckades övervintra en ute. Är sjukt imponerad själv men undrar vad jag ska göra nu för att inte ha ihjäl den. Kram!

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja