söndag 1 februari 2009

Apport träning med kall duva....

.... Just detta greppet var väl inte det bästa.....


En ivrig Clara som vill mer....

Idag var det riktigt kallt på hundträningen....Clara var jätte duktigt på uppvärmningen under lydnaden ända tills jag skulle lägga mig och säga en sak till Kalle som jag tyckte han gjorde fel....(Clara ville bara springa till mig därefter)
Men sen var hon duktig igen. Vi körde mycket apportering "klockan" där det låg många dummisar tätt och hundarna skulle ut och hämta en i taget, ifrån olika positioner ( där många hundar inte kan bestämma sig vilken dom ska ta och ibland försöker ta med fler än en) Clara var duktig och siktade in sig på en i taget och kom raka vägen tillbaka......

Vi avslutade med att öva lite på döda frysta tinade duvor....gick bra....
Detta var lite av vår dag idag.... over and out!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja