söndag 5 april 2009

Jakthundträning med premiär dopp....


Sigge och Clara

Först blev det fältarbete mellans stock och mossbeklädda stenar sedan blev det några enkla vattenmarkeringar, för första gången i år till Claras stora förtjusning.Själva tyckte vi nog det var; brrr lite kallt i vattnet..... Däremellan drack vi kaffe och pausade i lite sol som idag sken igenom molnen. När hundträningen var slut bar det av till Blekingeplantan för att köpa en speciella lilje lökar, vita blommor som luktar jättegott på sommarn. Där var fransk tema och handlade man för några hundra fick man vara med i en utlottning om en resa till Frankrike... så jag hittade lite grejer till, några lavendlar jag inte har innan, ett fågelbad med rosor på och en klematis...på ondag är det dragning i lokalblaskan, jag valde givetvis mitt lyckonummer 14
Nästa annhalt var hemmet för lite mat sedan var det dags för fotboll igen, hade lovat de stora tjejerna att fota laget efter matchen......Väl hemma igen började jag vårstäda lite i trädgården och plantera inköpen. Kalle fick igång mossrivaren till slut och Clara blev tokig och sprang i den upprivna mossan som om det vore snö........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja