fredag 26 november 2010

Blossa Lucia choklad.....

.........Nu avsmakad,  super god Rekommenderas starkt!! Får betyget 10 glöggmuggar!


Glömde faktiskt att recensera den fina flaskan Blossa Saffrans glögg vi fick av Ullsan vid kroppkakebaket.....
Supergod den med, 8 glöggmuggar!

Middag i magen med en god fiskgratäng recept av Nils Emil. fast rekommenderad och mailad av svärmor :)
Lite omgjord för jag har svårt att hålla mig till recept

ca 500 g Gösfile
ca 100 g Smör ( äkta)
ca 1 dl Persilja
4 små scharlottenlökar
1 1/5 dl Ströbröd
Kör i mixern tillsätt 1 äggula med dubbelgula i :)

Salta och peppra med både vit och svart peppar
Lägg på blandningen på fisken, häll på 1,5 dl vittvin runtom fisken

Kör i ugnen på 250 grader till lagom färg då är fisken färdig!!!

Servera med ett gräddigt potatismos och några goda grönsaker... och passande vin!
Jättegott och går säkert bra med vilken fisk som helst
Bon Appetit

Nu drar på spåret igång en ny resa och nya tävlande....... Måste se!!!

På tal om resa så kom jag inte så långt med min resa i tävlingen men här är de tio finalisterna surfa gärna in och rösta på någon av dom!!!

Trevlig Helg

2 kommentarer:

  1. härligt! Köpte den glöggen häromdagen men inte testat ännu!
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Bra köp Tess......... Har du prövat en än, vad tyckte du?

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja