torsdag 14 april 2011

Glad och Majblomman....

Majblomman säljs just nu här av ivriga barn  till förmån för behövande barn.
Såå idag på födelsedagen var det premiär....en kille och en tjej mötte mig utanför en affär jag skulle in i hämta ut ett paket, båda väldigt pigga och glada. Jag köpte en av tjejen och sen bestämde jag att köpa en till av killen, betalade och när jag fick majblomman så sa jag att inte ville ha den, nähe sa killen lite besviket och skulle lämna tillbaka pengarna..... nä jag vill inte ha dem, sa jag. Va? sa han då....

"-Nästa kund som du säljer till, säger du att den är betald när den vill betala. Aha sa killen, ja sa jag du säger bara att förra kunden köpte en extra och inte ville ha den. Så har jag kanske gjort två människor glada idag för 10:-

Fick faktiskt idén från härliga  Hanna Hellqvist program Jakten på Lycka klicka er in där och gör lyckotestet, vetja!!!

bild lånad från Majblomman.se
Har du gjort någon glad eller gjort en god gärning på länge?

Kramar från en Glad,( kroppen blir nog ännu gladare om den hittar till kudden innan midnatt!!)

2 kommentarer:

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja