fredag 19 augusti 2011

Jaktlediga.....

Pysslat om mina Pelargoner, Långpromenixat, fixat och nu Afterworkar lite med ett glas vin efter en låång jobbevecka,  snart serveras midda´n på "Kalles Bistro"
Min Mega Rosenknopps Pelargon i Lyckeby zinkhink, större än nånsin.......

Inez kommentar häromdagen var oslagbar....  Var och hälsade på en stund & ritade lite med henne, sen sa jag att jag var tvungen att gå hem å börja med maten....... Inez tittade inte ens upp från ritblocket sa helt frankt
"- Maten, den gör väl Kalle!!!"
Syster och jag bara kolla på varandra, "-va sa hon" sa jag. Syster "- Hon har koll på läget, den!!"

Ok ibland bjuder han och ibland jag!!!
Strax är det dags för en klassisk Provencale fast med lamm å med brysselkål till, som jag älskar!!! samt några smörfrästa kantareller som vi hittade från ena jaktpasset häromdagen

Skickar en skål till konvalecenten, Gert "knäbytar´n", "sväris", "extrahusse", "pappsen", Krya på dig för Clara längtar till era låååångromenixer runt Skärsjön


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja