tisdag 30 juni 2009

Stilstudio Pioner i blom & Jan Abramsson




Nu är det Pionernas tur igen att posera.........Surrade med humlor överallt, svåra att ta på eftersom dom rör sig runt i pionen hela tiden. Detta är den gamla Pionen som stod här när vi köpte huset.

Kvällen har vi tillbringat på Sturkö hos mor och Harry, Harry bjöd på goda kroppkakor det var mums. Vi gick en runda i pion & ros trädgården och inspekterade å jag fotade lite återkommer om det blev några bra bilder. Plötsligt hörde vi Inez ynkligt -"jag hittar inte vägen" Då stod hon bakom äppelträd och rosor, pioner och klematisar.... hittade inte till baka till huset, tyckte mormor och morfars trädgård var stor och vildvuxen.
I år blev jag lovad några skott från en gammaldags ros, det blir inte förrän till våren den kan grävas upp enligt Harry, jag har ett svagt minne att jag blev lovad den förra sommaren oxå :)

Ett besök på Kvarn magasinet hann vi med innan oxå och kolla på Jan Abramssons sommar utställning "Bryggdoft & Bleke". Alla hans tavlor var givetvis slutsålda på vernissage dagen, inom ett par timmar. Men vi brukar nöja oss med att köpa litografier, har blivit lite tradition att vi köper en nästan varje år, i år köpte vi tre.... b la "klart vatten vid Flaggskär" "kanot vid Hästholmen" den tredje har fallit ur minnet vad den kallas. Fina är dom!!



1 kommentar:

  1. Test att lägga en kommentar har tagit bort ordkontrollen för att det ska bli lättare för våra gäster att kommentera såå Varsågoda
    camilla

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja