måndag 20 juli 2009

Christer Fuglesang fan...


Nu ska jag berätta en sak som inte så många vet, jag är nämligen ett stort fan av Crister Fuglesang och hans rymdresor och äventyr. 2006 när han gjorde sin första rymdresa var det nog många som fick upp ögonen för denna Svenske astronaut, liksom jag. Har sedan dess hållit mig uppdaterad med "Fuglesangs nyhetsbrev" och väntar med spänning till nästa rymdfärd som sker den 18/8 i fjorton dagar, blir väl till att gå upp mitt i natten igen.
Här är en bild tagen på nedräkningen till uppskjutet, från min soffa ....

Detta inlägget skrev jag som ett utkast för några veckor sedan tyckte det passade bra att publicera det idag på dagen 40 år sedan mänskligheten landade på månen. Som Neil Armstrong sa när han satte ner foten på månen
"Ett litet steg för människan men ett stort steg för mänskligheten"
Egentligen tycker jag inte att vi ska vara där uppe och fara, jag är bara lite, lite fascinerad......
Nu ska ju inte Christer till månen, men ändå..... Han kommer inte att kunna twittra på riktigt från rymden men kommer lägga ut bilder och texter och videointervjuer på rymdkanalen.se
Här är det senaste nyhetsbrevet som kom för några dagar sen. Nu lutar det nog åt den 21/8 som dom åker

Annars har dagen varit bra varit en sväng till Kalmar och IKEA ........ inga stora inköp lite ljus, diskställ och en laptop bräda.........kvällen är vigd till rymden och tv:n

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja