onsdag 14 april 2010

Comeback

På fotbollsplanen gjordes det idag Dagen till Ära..... sent ska syndaren vakna...... Damsjuan FTT hade sin första träningsmatch på Smedjevallen och på laguppställning stod jag..... efter en tids sporadiskt träning var det nu dax att lägga upp lite taktik, ja man kan tycka att taktiken skulle varit klar innan men vid samlingen spånades hej vilt om hur vilken uppställning vi skulle gå ut med.... vi drog inga fasta situationer eller så.... bara att vi skulle gå ut och ha KUL....... å det hade vi.... frågan är omjag ty cker det imorgon när jag ska rulla ur sängen....... Nåväl nu är historia skriven och första bladet är vänt..... vissa väntar nog mer med spänning på fortsättningen, andra rycker nog mest på axlarna.
Seriepremiären går av stapeln den 27 april hemma match i Tving på Slättalyckan vs Hoby GoIF Du missar väl inte att komma och Heja på oss
Motståndarna var min forna moderklubb AIK Atlas på Sturkö där kändes igen en del gamla lag tjejer som la skorna på hyllan ungefär samtidigt som jag.....  2x30 minuter avhandlades på halva planens bredd, perfekt ( inte så mycket spring utan lite mer finlir och lite mer snabb i tankarna spel eftersom det är mindre yta att röra sig på..... dessutom behöver man inte dynga på bollen så förskräckligt för att den ska komma några meter) Resultatet slutade på 0-1 till Atlas favör... tyvärr o-o in i slutminuterna. Dock hade vi spelövertaget mesta delen av tiden och rullade runt bra!!!
Ska tillägas i att i pausvila serverade Anna apelsinklyftor och efter matchen bjöd jag på kaffe och choklad.... det ska vara attraktivt att vilja spela med "Damsjuan" ´som Anna sa :)
Fotboll är en av hobbiesarna jag har så ni lär nog höra mer om våra sammandrabbningar.... ev bilder oxå... om den Gode grannen Daniel hann få några på oss :)
Hågade damer som lagt skorna på hyllan Välkomnas mer är gärna att ansluta till våra träffar......
Medans jag svettades på gröna ytor så hade Clara och Kalle det lite lugnare på hundaträningen på Möcklö.... Kalle skröt med att det gick bra och att skottfastheten nu börjar att bli riktigt bra :)

Så kan man oxå fira en födelsedag det måste inte vara tårta och bakelser en hel dag å öppet hus ( det kanske det blir en annan gång) , dock slank det ner ett glas vitt efter hemkomsten.......

I´ll be back

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja