måndag 10 oktober 2011

Älgjaktspremiär.....

För några ihärdiga jägare..... har det varit idag.... i regnskurar och snålblåst.... (som vanligt är jag inte med, tog liksom inte ledigt).......Medans jag stått inne i värmen och byssjan och kockat å jobbat.....
Undra om dom jaktfångade några älgaloppor oxå eller om det bara fälldes en Älg???.....

Fick ett sms från K på plats på premiärpasset "Kallespass"  på morgonen efter min fråga "-Läget Jägarn, sett nåt, är det fint? puss"
K "- Sett ko kalv och tjur" Jag " - Oj, inget skott?"
K "-Tyvärr, Kalven var inte i skottlinje" Jag " Fint pass va?"
K " Kanon fint"
Ungefär så här nära jag kommer en älgjaktspremiär..... kanske.... kanske överraskar med att ta ledigt nästa år!!!!
Kalven kom tydligen i skottlinje på nästa pass för där satt Fredrik lägligt i Brånet..... uppdaterat all nödvändig info!!!

På em fick "allroundhunden" Clara komma ut i Traket och stöta av lite mark
Arkiv bild från den 27 september på Gräsand och gåsjakt.......


Trött, sängen ropar, är ju en ny jaktdag imorgon igen.... eeehe jobbdag menar jag ju ;) = Stora surdegsbakardagen samt Äppelmosberedning inkl de vardagliga sysslorna såsom att svinga till frukost, lunch och fixa disk, stuva in mjölk i kylarna, beställa andra varor, betala räkningar, göra matsedlar mm mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja