lördag 1 oktober 2011

Jaktrapport.....




Claras nya jaktkompis Dolph stötte vi på i Traket idag..... en Trevlig 14 månaders Wachtel/Spaniel med längre stötar och lite mer drivande tillsammans med husse Mats..... Clara skötte sig bra på det korta traditionella zick zack stötarna med ögonkontakt med matte........ Dock inga harar i Traket idag !!! I slutet på sista fältet närmst vägen och ån fick Dolph upp ett Rådjur som han drev en bit, in på grannmarken så det var bara att vänta på att han kom tillbaka.
 Två älgaloppor jaktbortplockade, frukost och dusch drog jag till Växjö med syster yster..... som var bestämt sedan innan........ de som var kvar hemma pysslade med vindskivor, tv antenner och lite surdegsbak!!

1 oktoberhöstdagen  fortsatte i den härliga Brittsommarvärmen som vi vant oss vid denna veckan Härligt

Dolp in posé





Näää nu känner jag mig rätt färdig jagad, färdig shoppad ( & färdig vält skyltdockor) och färdig bloggad
Nu, Mitt nya favvo program på Tv just nu!! Friday Night Dinner



 


2 kommentarer:

  1. "Två älgaloppor jaktbortplockade..."
    Exakt hur jaktbortplockar man något? Med kniv eller ber man Kalle skjuta bort dem med 22:an?

    SvaraRadera
  2. Hi hi visste att "nån" skulle hugga på den frasen.... Jo jag använde en jägare som jagade igenom min hårbotten, frenetiskt och noggrant, dock inga vapen :), Fredrik
    Tänkte nån gång kvalar man vill på din blogglista över jaktsidor?

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja