söndag 13 november 2011

Ledig helg, chilikväll, rådjursjakt.....

Ledig helg med allt vad det innebär.... Lördagen bjöd på god mat och trevliga vänner på besök. Allt från Grevar till stadsråttor!!! Tack för fin blomma, gott rödvin och god Champagne..... ser goda ut....
Världens bästa Chili blev nog världsbäst denna gången...... som vanligt följde jag/vi inte receptet, uteslöt Tequilan

 I början av puttringen, här åkte precis anchon, habaneron, chipotlen & piripirin ner....
Söndagen blev helledig för mig på hemmaplan Härligt!!
 Kalle och Clara hade en heldag dag i skogen och premiär sköt ett rådjurskid, för Pella som drev fram fint.

Imorgon blir det mer "Clara" jakt, gräsänderna ska få sig en match!!! Ja ja Sketjakt på dom som ska det




6 kommentarer:

  1. Grattis till Kalle! Fick nöja mig med en ripa i helgen. Vad är det för ras på hunden? Önskar ibland man hade en sådan just för rådjuren. Funkar den på hare?

    JiN

    SvaraRadera
  2. Tack för en härlig kväll. :) Chilin var super som vanligt.
    JiN: Det är en Basset Griffon. Går sådär på hare. Absolut bäst på rådjur.

    SvaraRadera
  3. Tack för en trevlig kväll och en supergod chili.
    /stadsråttorna

    SvaraRadera
  4. Tack för svar Fredrik. Frågar för vi har gott om otroligt skygga skogsrådjur som inte låter sig pyrschas. Har många gånger velat prova en sådan där liten drivare. Känner tyvärr heller ingen som har en, så jag får väl fortsätta undra!

    JiN

    SvaraRadera
  5. Grattis till Ripan Stefan. Jo det är nog en sådan hund som vi tänkt oss som nästa hund... blir nog inte en spaniel till, fast jag vill.... Pella hundar är iallafall jättefina hundar, ja driva kan dem, fast Pejl är måste... kanske du snart känner någon som har en ;) Fredrik; jag tror Elliott glömde en bok här om hundar.... Anna: snart kommer lantisarna till eran stadsdel, ska bli spännade....

    SvaraRadera
  6. Tack för en jättehärlig kväll med supergod mat!! Kramar

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja