söndag 1 januari 2012

Första dagen.....

På nya året..... Nyårsdagsjakt för Clara och Kalle medan jag har släpat fötterna efter mig och donat lite.......några återblickar från våra superba supé som får helhetsbetyget Flipp!!!
En liten flopp på Pilgrimsmussel cevichen, inte för att den inte var god för den var supergod, bara att den inte passade in..... ska avnutas en varm sommardag som ensamrätt med en super kall flaska champagne!!!

Champagnegrillade Ostron vid tillagningen..... Foto: Camilla Kock: Kalle
Supergoda, tycker man inte om Ostron så tycker man om Champagnegrillade..... fråga mig..
Snart färdigputtrade......


Bara de fulsnygga skalen kvar, en vacker syn....

Hummercappuccino med parmesan smördegssticks å en hummerklo..... Foto: Milla Kock: Milla
Gratinerad Hummer Foto: Milla Kock Milla å Ankbröst Orange med Pommes Anna Foto; Milla Kock; Milla å Kalle

Citerat Kalle "- Fan den godaste apelsinsåsen jag ätit, kommer du ihåg hur du gjorde den?
" Citerat Milla "- Jag äter max ett halvt ostron, tror inte jag tycker om det..... " (slutatde med att jag fick hälften)


Idag blev det rester på varmrätten...... och efterrätten Creme Bruleé ( som inte fastnade på kort......)

2 kommentarer:

  1. Härliga matbilder, du kan det där! Det ser verkligen gott ut, kanske en framtid som matfotograf? Från ett snöstormigt Umeå önskar vi god fortsättning på det nya året!

    JiN

    SvaraRadera
  2. Tack JiN en riktigt god fortsättning till era alla från oss

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja