fredag 3 februari 2012

-15, tidsbrist å fredag

- 15

Jaha så kom då kylan till oss sydstatare oxå!!! Ikväll skriver vi -15 men det har nog varit -10 den senaste veckan...... bara inte hunnit och skriva ner det.... lyssnade på radion en morgon när jag körde till jobbet; en tjej ringde in och önskade Ice Ice och förbannade den jävla snön och kylan, hon bodde i Umeå..... samtidigt som hon var i direktsändning i radion ca 06.40 sprang hon till jobbet ca 1 mil.... hon hade kommit 7 km  å det var -21 grader..... hade ingen känsel i tårna.... kanske tänkte att det inte är så bra att springa när det är så kallt.
Men hade börjat springa till jobbet sedan september med extra kläder och matbox i ryggsäcken!!!



Då tänkte jag vilken hjälte.....  några minus här och "vi" gnäller .......
Jag älskar kallt och snö, mycket snö.
Hade hoppats på ett snöoväder här som de utlovade men det uteblev.....
Sänder ändå en kall tanke till alla som reser till varmare länder just nu, men det är ni värda..... min tid kommer!

Tidsbrist menar jag att jag inte hinner med vad jag brukar men det kommer bättre tider, allt råkar choka sig samtidigt just nu............

Fredag idag Jippiee 
hoppas på lite fint fotoväder i helgen See ya


1 kommentar:

  1. Minus 24 i Umeå, med hot om 30 i morgon. I Lubbo kan det nog bli ända ned till -40. Iden trakten rapporteras redan om -37. Fy f-n vad vidrigt!!!!!!

    JiN

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja