söndag 5 februari 2012

Vitt o kallt....

Sitter stilla en liten stund i snöryran, precis gnagt av lite snö från tassarna....
Jiippie äntligen får vi med skryta med lite snö, när snön föll som tätast for vi ut och kollad av lite harmark, dunlätta stora fina vita flingor :).... på morgonen läste vi -18 på mätaren.... sedan på dagen stannade det på - 8.......- 12 nu
.... i skrivande stund har jag en styck kelen springer i knät, med huvudet på en av mina armar..... skriver rätt bra ändå..... hon kom uppkravlandes när hon hörde husse stöka i källarn med laddgrejerna till skotten/bössan..... av ngn anledning tycker hon inte om när han håller på där nere, går aldrig ner och kollar.

Känner väldigt mkt för ord just nu!!!! Har grottat ner mig i siffror nu de senaste veckorna så det räcker.... har berättelsen kvar med lite ord och förklaringar som ska finslipas.... känslan som infinner sig när man lämnat iväg fyra pärmar till revisorn, är obeskrivbar!!


  • Under dagen  har även en styck frys hunnits frosta av, perfekt när det är så kallt ute, behöver inte stressa med att få igång frysen igen.........
  • en garderobsdörr målas i källaren av mannen.... till badrummet uppe, som varit projekt länge.... där ska en snygg grej upp sen som jag köpt på ikea för länge sedan
  • golven blåstes av och blommorna har vatnats
  • Snö har skottats....
  • en styck älglägg har stekts mör och god, då maten glömdes bort p g a sifferstrul, blev den extra good och möör.... med gräddsås och gelé, mums
  • skubbade från zumbapasset idag....
Godnatt


Skickat från min HTC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja