onsdag 16 januari 2013

Citron & Cornflakesfisk...

Å Mia på Grötö....
Gjorde min dag... Att det är svinkallt så hjärncellerna stelnar kan man glömma för en dag......

Tänkte mig en bild på färdig Citron & Cornflakes överbakad torsk... Men glömde ta den, 60 hungriga förskolebarn gick före....

MIXA smör mjölkfritt (gärna lite rumsvarmt) om det ska va det, häll i cornflakes, el förresten börja med cornflakesen
Lite lagom mixad, inte mjölaktig!!!
Riv i skal från en citron å pressa i Citron.... ( till 400g smör, jag gjorde större mängd hade nog 5-6 citroner)

Salta å peppra fisken

Häll ut Cornflakes mixen på ett smörpapper, lägg ett smörpapper över.....

Kavla lite lätt, lagom tunt, inte för tunt.
Lägg hela flaket på en bricka, å in i frysen en stund, el dan innan efter el vilken dag du vill!!

Tag fram och lägg på fisken innan tillagning, glöm inte att ta bort smörpappret, först det ena sedan det andra....
Servera med ett fluffigt potatismos el nästan puré, kanske lite lättkokt broccoli å lite rostade strimlade morot, palsternacka å rödbetor med lite färsk klyftad fänkål .... Smaksätt m vad du vill idag hade jag rapsolja, kallpressad o ripplad flytande honung, plus flingsalt innan servering.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja