onsdag 3 december 2014

I'm a country girl.....


I söndags första advent, pyntade vi, stjärnor upp i alla fönster, ca 10 totalt en del har mycket mer mer, en del mindre antal fönster..... ljus nr1 tändes, grön Tving mossa runt Jennys små hyacinter jag fick i fredags ( de ska bli rosa när de slår slut) ... Den traditionsenliga lilla mini mini granen inne, iår m två toppar...  Betyg, bra gallring där Greve Nippe?

Igår hade vi en minnesdag här vår Clara somnade in för ett år sedan. Tända ljus och bläddrade bland massa kort i mobilen.....
Tur vi har Stella solstrålen i vårt liv, idag lite trött efter en mitt i veckanjaktdagiskogen,  drivit rådjur, börjar bli riktigt duktig, synd pass skyttarna är så kassa.  

Idag kom kokboken, Jill Johnssons Country Cooking.... 
En till, till samlingen, jo jag samlar kokböcker, älskar kokböcker..
Just Jill, hörde jag på radion förra veckan i köket hos Tomas Tengby P1 på morgonen /fm.... 
Bra radiokanal, o Thomas är bra speciellt tidig fm... Sedan byter man till en kanal med mer...  Sorl, ös, melodi/trall- vänlig...
Till kvällsfikat blev det hembakade/surdegsbagaren pepparkakor med ädelost o hallonmarmelad + ett gott glas rödvin.
No 10 Fonterutoli passar utmärkt en onsdag kväll mellan 1 & 2 advent....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja