tisdag 18 augusti 2009

Chokladblomman ....





....eller cosmos luktar ljuvligt av choklad med sina sirliga stjälkar och sina sammets blomblad, denna planta har övervintrat i garaget i flera år på våren tar jag bara ut den, ev ny jord (sist jag planterade om den var kanske förra året), vatten och lite näring, tar ett tag innan det kommer upp något överhuvudtaget, ge inte upp...... i krukan brevid står det några liljor/Gladiolus nåt´som jag sätter varje år (lökar) dom doftar ännu ljuvligare... matchar varandra bra i både lukt och färg då färgen i mitten är som chokladblommans, köp till nästa år om ni inte har Vill ha mycket vatten, tar oxå ett tag innan dom kommer upp ur krukan/lådan som man sätter på våren, billiga oxå!!
Fina som snitt/doft blommor förra veckan satte jag in en vas stod sig riktigt bra, det som slokade först var givetvis Anemonerna, som jag har i massor .... Nån som vill ha? Måste gräva bort och skänker, Köksaltanen kommer att ta större plats men det projektet ligger lite i dvala just nu... jakten har ju börjat
Tjing....

3 kommentarer:

  1. SÅ nydelige disse var- De var nye for meg! Hege

    SvaraRadera
  2. kommer ni på lördag tar jag gärna en mårbacka & kanske lite anemoner
    Jeanette

    SvaraRadera
  3. oj ja vi kommer på lördag skulle ju ringt ikväll.Jo det kan jag ta med :)

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja