måndag 24 augusti 2009

Loppis terroristerna....

Helgen som gått och lite till.......
Har varit fullt upp med diverse aktiviteter så som fotboll, fotboll, 17-års kalas brorsonen Robin fyller idag Hipp Hipp Hurra men firades i lördags.... På schemat på söndagen stod det Loppis på Ronneby Brunnshallar, så jag och Gabriel for iväg till Ronneby tidigt i ottan, fullastade med grejer för att hämta upp Ullsan (K:s syrra) och hennes grejer på vildvinsvägen, när vi väl hittade dit har varit där förr men aldrig rattat dit sj...... Ringde till Ullsan på lö kväll för att checka det sista... höra lite vad man behövde ha med sig förrutom lite mat och växelpengar pratade lite om hur mycket grejer vi skull ta med oss och kränga... ja jag sa ca 2-3 kartonger och det sa hon att hon oxå hade, mina blev 4 plus massa påsar, lösa grejer, en kattkorg, en vedkorg full med väskor. Ulrika hade dubbelt så mycket plus några lösa hyllor, eldgafflar, golvljustake, en minicykel, en stor trätvättkorg med kläder..... my goood innan vi fick in allt i bilen vilken syn Gabriel satt på ett säte bak med de andra nedfällda formligen begravd av påsar och grejer..... Men vi hade kuul!!!

Och vad vi sålde, jag skulle försöka komma på vilken grej jag sålde först när Kalle frågade det var helt omöjligt... efter en lång stund kom jag på, det var våra gamla skomakar nattduklampor där den ena skärmen var borta, Blev så glad att nån ville köpa så damen fick dom för 25;- inkl den utan skärm... därefter kom jag på, att jag nog var lite för billig.....sedan slängde jag ur mig olika summor om olika saker till slut kunde jag inte komma ihåg vad jag sagt vad till vem, Ingen prismärkning Det är lite sport det.....vi hann knappt plocka upp förrän vi var omsvämade av potentiella köpare, prutare, skojare, loppishajjar varvat med trevliga damer och herrar.
Den värsta prutaren en arabisk man i kaftan tror jag det heter, var han som bjöd 2 kronor för allt men jag fick han till att köpa en ful fransig sjal för 5:-...... han var nog hungrig för när han inte fick ett skärp för två kronor slängde han det på bordet och gick..... Roligt å se olika människor hur dom vänder och vrider och studerar saker en del fort och slarvigt en del väldigt grundligt, en del med förstoringsglas...... (det var ett par öronghängen)

Till och med en rosa kaffebryggare som jag hittade i källaren i en låda... K hade med den i bohaget när vi träffade är väl ett gammalt ex som tyckte om rosa.... gick att sälja i slutet när vi hade dumpat priserna Allt för en tia (dock hade vi tagit bort några dyrgripar innan som vi inte fått sålt (jag tog bort min höganästekanna som jag inte fick sålt, den åkte in i skåpet igen när jag kom hem, jag tycker egentligen om den, fast den är blå...)

Bordet var hela tiden tip top för Home Stylisten Ulrika var ju med, så vi fixade och fyllde på och flyttade på grejer så det skulle se inbjudande ut.... gick förbi många som sa att det var trevligt uppställt/lagt, snyggt skyltat oxå....... Nä jag tror jag ska Feng shuia lite svängde jag till det med när jag tyckte vi skulle fixa lite....Gabriel var ju med och hade en tredjedel på ett hörn av bordet, där hade han laddat upp med manga böcker, pc spel, data spel, buzz spel, lego, små djur, små små bilar, små bilar och lite större, hangarfartyg med helicopter platta inkl helikopter mmm
På en hörna i mitten stod en låda med Sivs hemmastickade tosser förstjänten skänktes till Gabbe, likaså alla dukar och gardiner Siv skickat med....... Vinnare var vi allihopa för allt vi sålde var en bonus.... hemma hade det bara legat och samlat damm å vi gjorde säkert många glada över att gjort en Bra affär, de är det fina med Loppis, Snacka om krämarbitna

En stund hade vi värsta publiken i form av halva släkten och familjen K och Clara kom på besök, Mor och Harry, K föräldrar, dom stod på säkert avstånd och studerade såg att vi hade fullt upp hela tiden medans borden runt om hade några strö kunder...... Guuuud va vi är bra

Solen gassade hela dan och fast vi stod med solen mot ansiktet hela dagen så tycker jag vi hade bästa läget på hela Loppiset, kunderna kunde gå utan att trängas, var gott om plats så man kunde ha grejer under/framför bordet . Värsta drängabrännan på armarna och dekoltaget, tänkte inte på att solen fortfarande tar.

Hann tyvärr inte går runt och spana in alla andra bord för att leta efter DET där men jag lejde K pappa för att kolla efter tidningen Fähunden som jag skulle vilja komma över ett ex eller två, ingen lycka tyvärr.... Fyndade av bordskollegan ett par öronhängen, en väska, en tröja, en kristall lampa som jag, när den är färdig monterad på toaletten visa en bild på!!

Nästa gång vi Nasar blir det kanske på hemmaplan Tänkte pröva Wämöparken i Karlskrona.....

Väl hemma stod middagen på bordet och Skogen väntade, plockade ett par liter kantareller och en halv liter lingon på väg ut till ett hett Morkulle ställe, där hängde vi en stund och slogs med myggen vi hade glömt myggmedel, dock såg vi ingen Morkulla, kommer fler tillfällen

Tjing!!!

1 kommentar:

  1. Vad roligt! Varje år säger jag att jag ska åka dit och göra mig av med allt skräp! Högen bara växer coh mot slutet av sommaren tänker jag att jag får väl ta wämö loppis istället, men det blir ju aldrig av!! Kul att ni var populära!
    Ha det så gott!

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja