söndag 30 augusti 2009

Första Gräsanden.....


Idag var vi med som bisittare på lite sjöfågels jakt.... vägen till passet var väldigt geggig eftersom det var lågvatten, vi skulle ju ända ut till vasskanten..... när det började bli som hetast så flög det in ett par gräsänder över oss på väg in för att slå i viken, Kalle lossade av hagelhurran, plask.... så ramlade den ner rakt ut från oss , genom vassruggarna apporterade Clara sedan in sin första nyskjutna fågel, en Gräsand.... Först var hon lite tveksam att simma ända fram till den men sedan tog hon den och simmade tillbaka till oss.... Jättebra...... Vi var nöjda och begav oss hemåt, skymningen kom fort, ett felsteg av mig och plums med ena foten sjönk jag ner rejält, en styck dyvattenfylld stövel, ska nog börja fundera på att köpa ett par nya med lite högre skaft....
Tyvärr blev det inga kort på plats men Clara fick posera hemma i hallen istället, innan badkaret!!!

1 kommentar:

  1. Vilken lycka det måste vara för henne! Hon ser riktigt stolt ut!!
    Ibland tror jag det tar lite tid att få rötter på sticklingarna...
    Vissa sätter ner sticklingen direkt i jord och andra låter de få rötter först. Jag vet faktiskt inte vilket som är det bästa.
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja