lördag 15 augusti 2009

Herr Kantarell


Skogen idag igen å där bara stod dom och väntade på oss, sensommarkantareller, skogens guld..... passade på idag för imorgon vågar man väl inte förirra sig för mycket, det är ju råbockajakts premiär.... springer vi på nån på väg till passet så plockar vi givetvis dom....
I mitten klämde jag in en bild tagen idag på min stora frodiga Rosenknopps pelargon, kunde inte låta bli.... tyckte den blommade som bäst för ett tag sedan men idag bara myllrade det av röda knoppar sååå fin.... Jag ger dom sparsamt med vatten sällan och endast någon gång har dom fått extra gödning, plockar vissna blommor och blad så fort jag ser dom...... Sa till Kalle faktiskt häromdagen "-jag kanske har gröna fingrar iallafall...."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja