tisdag 15 september 2009

Byteshandel bloggande trädgårdstomtar emellan....

Äntligen har vi då fått en lucka i våra agendor för idka "byteshandel", Jullan och jag.
Rosor och Höstanemoner, Pelargoner mm stod på byteslistan. Det blev lite mer.... jag fick med mig enkla Höstanemoner, Vit Löjtnanshjärta, Fänrikshjärta och några julrosbebisar frösådda från min stora granna, rödblommiga Helleborus nå´t  inköpt på Ulriksdals Trädgård i Kivik , lite Mårbacka och Rosenknoppspelargon sticklingar till Jullan.

Vilken trädgård dom har,  såå många äppelträd... och jag har inget, har tänkt i många år men nu ska det ske denna hösten är det tänkt.... Växthuset som växer fram är kanonfint, finns ingen ritning ( jo i mannens huvud) så det blir väl till att ta med K och kolla in det lite närmare.
Känner Jullan genom en annan kompis Stina,  men tack vare bloggning, har jag hittat till Hänt i Hörnebo , och  vi har fått mer kontakt !!! Är inte internet fantastiskt. Clara var med och fick träffa den busiga lilla sheltien Whisky, dom lekte och busade ihop jättebra, helt slut när hon kom hem efter att slängt i sig sin mat. Katten Pommac tittade på med stora ögon från äppelträdet....

Eftersom skuffen var full både dit och hem fick Clara sitta i framsätet och njuta.... Jullan grävde och grävde i finblus och allt, jag fick Rosen Minette skott, några skott från en gul Pimpinella ros och skott från en annan ros med mörklila blommor tror jag..... Oj vad jag får gräva hemma...  sen fick jag mycket rosa Nävor, lilarosa Malvor eller Koskitarblommor som Jullan kallade dom, en bit Lungört ljuslila, lite Digitalis och Stockrosor i olika färger, blir spännade att se vad det blir Jättetack Oj förresten några Pelargon sticklingar som jag inte hade innan, Denise, Avenida Mosaik purple, rosa rosen knopp tror jag och två till som jag inte vet namnet på, fick jag ju oxå.

1 kommentar:

  1. Ja, visst är internet fantstiskt! Tusen tack för alla plantor! Du ska veta att jag blev glad!! Nu har jag tagit tag i mitt dåliga samvete och grävt upp den hemska rabatten, den fick utökas lite så dina växter skulle få plats. När jag väl satte spaden i jorden gick det riktigt bra, det var inte så illa som det såg ut!

    Jag har grävt upp lite benved (det finns både vit och limefärgad), finns över om du är intresserad.
    Kram

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja