torsdag 17 december 2009

The curse.....

På en av våra snorklings utflykter i Thailand gick vi iland på denna ön Ko Hin Sorn el Ko Hin-ngam, den har visst två namn........
Full av runda, mjuka, släta och platta stenar som man bara måste bygga torn med,  kontraster till alla vita sand stränder på alla andra öarna..... en av öarna i Koh Turataos marina nationalpark och archipelag




På ön står det en skylt "The curse" som i korta ordalag menar att om man tar med sig en sten från ön så vilar det en förbannelse över en.... lost of family, property, fortune mmm med livet som insats..... Huu tror inte någon vågar sno med sig en sten hem....ok, ja ska erkänna jag tänkte ta en liten det kan ju inte göra så mycket... men nej jag gjorde det inte
 
 
Dessa två i front.... gjorde jag plus några till som inte är i bild.....
Lite tillbaka blickar från en dag i 30-35 graders värme när snön ligger som ett täcke utanför och det är ca -5
Härligt det mé. (Precis tillbaka från en promenad i snöyran med Clara och Smilla(katten))
Idag är det nedräkning till Julafton med en vecka bara..... var har tiden tagit vägen?? & jag som inte ens har skrivit några listor än, DUKTiGT.... det kanske löser sig ändå?


Tjiing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja