tisdag 22 december 2009

"Stöveltjyven"


Clara, expert på att sno åt sig skor eller stövlar när man ska gå ut på baksidan..... Ikväll snöade det tätt  när K skulle gå ut med Clara på baksidan, mitt framför näsan snodde hon hans gummistövel, valsade runt i snön överlycklig ....... efter en stund "apporterade" hon in den igen till mig........... något uttråkad då kanske.
Några av mina skor har varit försvunna i omgångar men dom dyker alltid upp till slut, senast var det min utslitna "gå ut med Clara högerkänga" som flöt upp bakom gästsoffan när vi städade eller drog sladdar till utebelysningen.... hmm

Innan idag var vi ju in till stan och hälsade på hos K föräldrar, Siv och Gert. Leverans av en styck smal, liten gran :)
Samt hämtning av en modell större gryta samt beställd skinka mm
Vi vågade oss sedan upp på stan för att göra några ärenden i snögloppen, Clara var som en lantlolla på gågatan Ronnebygatan, luktade och sniffade av hela stroket.
Men det var fint med den nya julbelysningen!!

Idag är det "dan före dan, före dopparedagen och kylan som lamslog oss igår har bedarrat lite, ikväll är det endast -1grad mot gårkvällens -14. Fast ikväll tycker jag det känns kallare inne, blåser rätt mycket ute, plus att igår tände jag ca 25 ljus bara i tvrummet.... mysigt
Då så, då kan Julen knacka på dörren när den vill Vi är klara med alla måsten som inte var så många när man sållade lite, nu är det bara lite finlir kvar, koka skinkan och städa av lite. Värma lite mera glögg och bara pysa omkring i raggsockerna. Kanske fnula på ett eller annat julkort......

TJIiING

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja