lördag 22 maj 2010

Jieheaja

Idag har varit en helt underbar dag....... Solen har lyst över, på oss. Värmt oss, brännt oss........ Mossan är borta från delar av taket, två maskiner tvätt är torkade på linan..........

Tog tag i mitt projekt "göra egna betongplattor med rosskåls skärvor" från tripp trapp trull skålarna med rosmönster på som jag ärvde av min mormor...... som gått sönder en efter en,  den sista gick att laga eg men jag slog sönder den noggrannt för att få ut så mycket som möjligt av mönstret. Blandade till betongen, skärvorna la jag i botten på plastburkar fd godisburkar ni vet.... på med betongen......, väääänta väääänta till imogon och se hur det blev.
Kanske dokumenterar resulatet imorgon........


När jag ändå hade färdigblandad betong passade jag på att laga tre stenar i våra uppmurade stenmurar samt en sten i trappan vid ingången..... där har man nästan vrickat fötterna ett bra tag nu för en kantsten har varit borta läääänge!! Vi får se om den sortens betong funkar till sådana reparationen oxå............

Inez var här och småpratade lite, visade sin nya boll, lovade att hon skulle sova över och att i natt fick mamma och pappa sova själva, sedan när fadern kom och hon gick hem.... sa hon att hon nog skulle sova hemma iallafall, den ungen!!!!

Idag snöade det igen..... fast vita små körsbärsblomblad, lite magiskt! Vår Näktergal har haft en serenad för oss idag igen....... Inget fotat idag idag, idag får orden måla bilder och ni får föreställa er hur det kan sett ut...... nu ska jag spåna vidare på ett telegram!!!

Imorgon är det söndag hela dagen.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja