lördag 8 maj 2010

Whats up!!

Väntar just nu på Kalles ekologiska rådjursköttfärslimpa,( baconlindade) med hasselbackspotatis och murkelsås ( egenhändigt plockade, ekologiska från Tving skogen) I väntan på det sippar jag på ett glas mousserande har blivit en favorit just nu...... fick just rapport från köket att dagens blir helt improviserad och till höftad, mmmmmm sa jag lite disträ eftersom jag håller på med annat...... ( tänker lite, sen kommer jag på att så gör ju jag alltid..... brukar ju bli bra)

Haft en "walkabout" dag som jag brukar säga när man tar en runda på lite måfå.
Drog till Ronneby Hjärtat i Blekinge en halv timma innan affärerna stängde.... en del en del stängde två å en del tre.
Affär ett,  Lantmanna affären,  stängde ett missade den med ca några minuter, ärende: att inköpa ett nytt överdrag till Claras Bia bädd...... den gamla är revor i och nu börjar skummet yra... inte bra!!!
Affär två öppen, stängde två.... skulle bara kolla lite..... slutade i provrummet med två uppsättningar en ev bröllopsgäst utstyrsel och en vardagstunika..... blev Affär och Blåsan till N & T bröllop är klar, inkl Schal.
( Nu är det bara ett par skor, en väska/portmonnä kvar samt Kalles blåsa då han, hör å häpna växt ur sin gamla kostym som inköptes ca 10 år sedan vid min 30 års dag) kan det vara de ekologiska middagarna ????
Tog ett besök till Anna i Game affären sedan blev det att våldgästa K syster Ullsan, eftersom Blom affärerna stängt under tiden jag provade klänningar..... har U det innestående på oss för det var vad vi tänkt ha med oss till den nyinflyttade!!!
........ nu andas jag........

För er som undrar låg Clara i bilen en timme sedan fick hon följa med upp till Ullsan och Adam å soffan...... för här får man minsann låna soffan om man e hund.
Vi tackar för titten och goda tips å råd med heminredningen, väggordet och gardinstumpen ( jättefina), samt HTC supporten sonen fick ställa upp med...... förstår att han var lättad när vi gick...........
Vi ses snart igen om inte live så on internet.

Hoppas  vid min gud att höst stormarna bedarrat i morgon å att värmen kommer så man kan vara ute lite i trädgården. I like

måtte maten snart vara klar.......... oj nu ska jag duka
See you soon

1 kommentar:

  1. mmm det lät gott det ni skulle äta. Hoppas det smakade lika bra.

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja