onsdag 12 januari 2011

Tävlingssugen.....

Typiskt har precis missat att det skulle skulle komma en mattävling "Sveriges mästerkock" hur har detta gått förbi min näsa???? Ghaa ugggh Grrr Rullar på tv:n just nu
eller asch vad är väl en dag på slotttet...... mot att vara "Karlskrona kommuns förskole- Mästerkock"

Idag efter lunchen, det serverades mina klassiska Fläskfärsbiffar i Tomat & Basilika....... fick jag betyget av Teodor ca 21/2 år "-ljuvligt gott"
Jesper 5 frågade efter receptet både idag och igår, då var det Potatis och purjolöks soppa med foccacia

Bra råvaror lagade från grunden, till och med barn lägger märke till det, än om det varit halvfabrikat...... jag vet!!! Köttbullar från fabrik skapar aldrig några ovationer, möjligtvis om de får ketchup till!!!

Imorgon blir det husmaskostens Rolls Royce fisk; Stekt strömming med potatismos å rårörda lingon ( allt givetvis hemlagat, vägrar att skriva det ordet i matsedlarna för Allt ska vara hemlagat...... så däså....... eller förresten, undantag är korv i olika former gör jag ju inte själv)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja