söndag 15 mars 2009

Blomtjyven...




Eftermiddagen ägnades åt att snygga till på farstukvisten. Jag hade varit och köpt några fina julrosor och några pensér.....Clara var givetvis med....
Hjälpsam som hon är och intresserad av växter oxå så snodde hon en kruka julros (en gammal nervissnad som var fin innan jul och skulle planteras i någon rabatt) och bar stolt omkring. Hon apporterade in den villigt till Kalle.... Sen började jag plantera dom nya i en av zink hinkarna och Kalle gav sig iväg för att sitta och locka på lite räv.

Plötsligt stack hon ner sin nos i påsen och lyfte försiktgt upp en liten pensé med framtänderna om kanten på den lilla krukan å sen stack hon iväg Jätteglad, skuttade riktigt runt. Jag hann knappt blinka, hann iallafall få upp kameran som jag hade i fickan och sa apport på en gång, hon kom in på en gång oxå och satte sig, då försökte jag ta ett snabbt kort, inte tillräckligt tydligen för Hon ville lämna av och i nästa sekund hade jag pensejord på Hela min framsida. Precis när hon skulle lämna den i min hand gick den "sköra lilla krukan" sönder och Pensén ramlade på backen.....då släppte Clara krukan och överlycklig slängde sig över pensén och sprang ett varv och tuggade lite, tappade den och tuggade lite till.... apport igen och hon lämnade faktiskt av den men den var inte så snygg.... Men det blev bra till slut iallafall och vi hade roligt en stund....

1 kommentar:

  1. jag tittade och jag hade fått dina komentarer :)

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja