tisdag 28 september 2010

Mormors lampa.....

Denna fina lampan ärvde jag av mormor för några år sedan..... lääänge låg den på K:s laga hylla i källaren men nu har den hängt uppe ett tag och jag har nästan glömt bort att jag skulle visa den.... Tack kusin Anna Eleonora för tipset, å här är den......


Kommer inte ihåg vilket rum den hängde i hos mormor Linnéa.... är det någon annan som gör det?
Nu hänger den i vårat gästrum/kontor/stryktvätthög / Claras "soffa" - rum

Därinnne hänger även Mormors föräldrahem Karlstorp i Småland, målad av Morfar...... Ett kort på min mor från -57.
Där ligger även en hög med mormors gamla kunga böcker/tidningar som ingen annan valde.... till min stora glädje.

Ikväll ska jag lägga mig i tid ( itid är innan 24!!!) så jag inte försover mig igen.........har ju en hel hög med barn som väntar på frukost, kokta ägg och choklad är det visst imorgon.

Sooo Gooodnight

5 kommentarer:

  1. Vad söt den var! Jag minns den inte just nu. Kanske i hallen om där var två lampor eller i gästrummet?

    SvaraRadera
  2. Nää, jag kan inte komma ihåg, men G-B borde väl ha koll?

    SvaraRadera
  3. Ja det har hon säkert. Kom på att visst hade farmor en lampa med pärlfrans på i hallen?

    SvaraRadera
  4. Hej Milla.
    Lampan som du ärvt efter mamma,den hade hon i sitt sovrum.Lampan med pärlfrans,den hade hon i hallen och den lampan var min.Men jag vet inte vem som har den nu.Den var också söt,målad med nyponrosor på.
    Kram G-B

    SvaraRadera
  5. Heej G-B Tack för titten. Visste väl att du skulle veta. Kram

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja