onsdag 22 september 2010

Utan tillsatser!!!

Ikväll.....Var på en föreläsning om " Mat för livet" med journalisten och författaren Mats-Eric Nilsson, till den "Hemlige kocken", "Äkta vara" och den senaste  " Döden i grytan"
Dagens boktips, kanske. Ännu har jag inte fått vantarna på dem då den ene var slutsåld, de kommer nog vad det lider på posten.

Mycket intressant föreläsning, så många människor där som han sa,  ca 600 och lyssnade på honom om mat utan att ens få en smula mat i sig..... då är man intresserad av mat!!!
Äkta vara är sajt där man får mycket matnyttigt om mat, och mat som inte fuskats och trixats med, E- nummer guide, säsongsguide mm här bloggar även  Mat Mats :)

Träffade även Världens bästa Per Kocken/Blues Gittaristen/Spexaren min gamla jobbarkompis, råkade sitta bakom mig... kul, har tydligen giggat och vikarierat med The Playtones ett par tre gånger, som även Kontra Bas Mattias( även M och jag jobbade ihop på anrika Skeppet, han i disken med en cigg i munnen, men alltid hjälpsam när man kom med för mycket disk i händerna)  har spelat i Pers band innnan.... Per and ouagadougou blues quartet...... rökig rock blues rätt så långt ifrån dansbands Playtones.

 Hoppas nu JENNY tar tag i inbjudan till den där middagen som hon lovade så vi får träffas igen allihopa. (Detta var ett internt meddelande till J om hon skulle råka surfa in här....)

So Seven underhöll första timmen a capella Såå Bra!!



Färdigtipsat för idag, imorgon är det torsdag......

2 kommentarer:

  1. ... och som av en händelse surfade jag ju in här, var ju för nyfiken för att låta bli... ha ha
    Jag har nu skickat ut sms om middag ;) så får vi se vilket datum alla kan, ska bli underbart kul att träffas. Puss & kram.

    SvaraRadera
  2. ... och som av en händelse surfade jag ju in här, var ju för nyfiken för att låta bli... ha ha
    Jag har nu skickat ut sms om middag ;) så får vi se vilket datum alla kan, ska bli underbart kul att träffas. Puss & kram.

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja