tisdag 19 maj 2009

Clara och brudspirean...

.. som gränsar in till grannarna/syster yster m fam. Här sitter hon och spanar och håller koll på vad dom gör. Den blommar Jättefint nu, förrförra året var den nedklippt till marken, vi sattte upp ett provisoriskt hönsnät staket för Clara var ju valp och det är ett par meter nivåskillnad till grannarna uppbyggt med en mur. Nu när den är som fluffigast och vit tycker Clara det är Jättekul att springa in i den och ut igen. Härom dagen undrade jag var hon var och ropade Clara en gång var är du??? Plötsligt dök hon upp ur häcken som en gubbe ur lådan, "pratar du med mig" uttrycket i ansiktet och full med vita blomblad som om hon dykt i snö. Tyvärr hade jag ingen kamera i beredskap inte ens en telefon.....

Häromdagen började förresten Näktergalen att sjunga hos oss, så vackert med underhållning både morgon och kväll. Förra året hade vi en som höll på jag tror i över en månad dygnet runt, vet inte om det samma iår. Om dom återkommer till samma plats år efter år har jag inte kunnat ta reda på. Här hittade jag iallafall lite mer info.....

Ikväll har vi varit på match med F13, Clara och jag, husse är iväg och jobbar. Fast Clara fick vara på matchkollo hos Jennys föräldrar på andra sidan planen, gick bra vana hundägare!! Vi var i Kallinge och gästade dom på deras nya fina konstgräsplan, "förbjudet med hundar" b la. Fint var det och svichade om fötterna när man gick, men tacka vet jag en "riktig" fotbollsplan som luktar gräs. Matchen slutade med förlust 2-1, rent spelmässigt skulle vi vunnit för vi spelade jättebra och målen från Kallinge kom som en blixt från en klar himmel. Ska försöka fila på ett referat brukar skriva ihop något. Förra skulle Mikael skriva några rader som slutade med att han skrev en uppsats, han är inte dålig han!! Kolla förra matchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja