onsdag 6 maj 2009

Efter ett stilla vårregn...



....andra dagen med droppar från himlen, äntligen det behövdes åå vad gott det luktar oxå.
Nu har jag tänkt i flera dagar att fota min Lunddocka (har för mig att den inte brukar blomma så länge så det gäller att passa på) som blommar med skira lila blommar, några är i knoppstadiet fortfarande, så här kommer den med lite regndroppar på, taget i skymningen med lite ormöga i bakgrunden....
Sedan kom jag på att mina Hundtandsliljor ochså står i full i blom...... Trebladen som står i samma skuggiga rabatt blommar oxå med två stänglar och varsin vit blomma, tänkte ta kort på dom häromdagen men glömde, ve och fasa till min förskräckning dom ligger ner båda två "någon" har trampat av stjälkarna rätt av ungefär i höjd med jordnivån, guess who!!!!
I nästa ögonblick ser jag den lilla boven står och tuggar på en rhodedendron gren, lite provoserande eller.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja