måndag 11 maj 2009

ståtlig akleja mellan....


.....risiga lavendlar insnärjd i spindelnät...såg inte nätet när jag tog kortet igår då hade jag zoomat in det.....kommer inte ihåg vilken sorts akleja det är för mina fina skyltar jag en gång hade på vissa växter har "guess who" norpat och flyttat på.

I skrivande stund har jag en trött snarkande spaniel i knät efter att varit med på fotbollsträningen med tjejerna. Eftersom hon vägrade följa med Gabriel i koppel på promenad, ville vara runt mina ben hela tiden Övade vi sitt och stanna kvar utanför linjen.... medans jag stod ca 20-30 meter bort vid träningen, ett par minuter i taget däremellan gick jag bort och berömde och gjorde det igen, det gick jättebra och behövdes och tog nog på krafterna, ett par gånger lyfte hon var på väg att smyga fram men jag hade ögon i nacken och fick henne att sätta sig igen med handtecken och några ord... sedan innan träningen var slut började det blåsa & regnet vräkte ner...... bra för växterna och fotbollsgräset....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja