torsdag 8 oktober 2009

Rosorna i jorden

Äntligen kom dom ner i jorden..... Efter en runda med Clara var det bara att fortsätta där jag slutade igår, Ikväll som igår kväll la jag sista handen på rosdj...  med pannlampa på, måste ju passa på de blir ju mörkare tidigare och tidigare nu. Givetvis var min assistent och hantlangare Clara med, och störsände .....var väldigt intresserad av benmjölet som myllades ner i jorden.... varvat med vatten och rosjord. 
Droppen var när hon plötsligt snöt "Madame Hardy" mitt framför nosen på mig, den låg en liten stund på backen brevid hålet jag skulle bara göra något.... hon sprang iallafall iväg med den med högt huvud, skitnöjd. Jag skrek rätt ut så hon blev lite förvånad, sen la hon sig ner och började tugga på en rot  Grrahh sa jag & sen sa jag Apport å då kom hon och levererade den, Duktig hund :)


Nu är det säkert någon som har synpunkter på (jag vet ) varför köpte du så många rosor, å var ska du få plats med dom,  du har ju så mycket växter redan, hur ska du hinna med allt osv osv 
Men det kommer att bli fint, och blomma ännu mer i trädgården nästa år & dofta förhoppningsvis, då är det värt mödan kan man tycka. Jo det är min hobby, min avkoppling, mitt intresse, mina pengar, mitt andrum och min tid.


 bild lånad från odla.nu

Här är en bild på Madame Hardy som var lite i blåsvädret några meningar upp.
Förhoppningsvis blir den så här fin hos mig oxå och förhoppningsvis ligger det bilder ute nästa sommar om man lever och har hälsan och om Bloggen gör det oxå.


Förresten idag igen möttes jag när jag kom hem av en JÄtteglad , jättepussig, jättebusig HUND efter en "jobbig" dag på jobbet, plötsligt föreföll den inte som så jobbig ( jag trivs jätte bra på mitt jobb och det är inte speciellt jobbigt att jobba, men ibland vissa dagar blir det inte som man tänkt sig, det kör ihop sig och kugghjulen rullar liksom inte, när det är många på en arbetsplats och alla är beroende av alla för att det ska funka, så måste det rulla på, det gjorde det inte idag, man kan säga att nån körde på en sten)



1 kommentar:

  1. Du kommer att bli jättenöjd med dina rosor! Mme Hardy är såååå vacker, vi köpte den i somras. Ljuvliga stora fyllda blommor... Även knopparna är alldeles speciallt vackra!

    Kram

    P.S Ifall du inte har planterat klart så är det halva priset på alla träd,rosor och buskar på blomsterlandet! Vi ska dit i em:)

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja