söndag 4 oktober 2009

Går i ide.....



Igår och idag bar jag in alla växter som ska gå i ide i garaget över vintern. Pelargoner, rosmarin, Lavendlar olika sorter i kruka..... 
Chokladblomman, två Klematis i kruka & Olivträdet ska in i veckan.... dom är lite tyngre, ska bara göra lite mer plats i garaget....

Gladiolus liljorna som luktat så gott drog jag upp ur jorden och skakade av, ska ligga torrt på en tidning tänkte jag, har inte prövat med dom innan men det ska gå. Ska knippsa av alla blommor på pelagornerna för det är onödigt att dom är kvar och tar kraft, synd men dom ska ju vila sig å sen är det ju ingen som ser dom i garaget.


Några fina pelargoner fick flytta in inne på zinkbordet som Ullsan skänkte när hon var här sist, jättefint :)

Dagen har annars gått i grått, regn och rusk om vartannant varvat med ljusglimtar såsom tur till skogen för att kolla vad K gjorde.... jo kollade älgtorn och stigar fram till dom, Clara och jag drog dit och fikade och passade på att springa omkring lite med nosen i backen, jättefint. Förstår inte vad han ska sitta på älgjakt för när han har en Fågelhund..... ja dom använder visst älghundar då, ja ja
Sedan var vi bjudna på eftermiddags fika hos Greven och Grevinnan av Tving på Stort Bullkalas dé var ju Kanelbullens dag, Jättetrevligt :)


Fika stenen Framför "Jaktslottet "som detta tornet heter

Tjiing


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja