tisdag 10 november 2009

I efterdyningarna av.....

......Influensa vaccineringen  igår.... ligger jag nu, slagen med feber och ont i hela kroppen & vänster armen.
Kände redan igår att jag inte skulle slippa några biverkningar men på morgonen var jag pigg som "vanligt" (=nope) Började rumstera i köket i grytor och karotter lyckade trolla fram stekta goda biffar som fick koka ihop i Tomat och Basilika smaksatt av vitlök, till det potatis, råkostsallad och majs ( alla barns favvogrönsak)
en favorit rätt i repris.... smygande kom då febern och värken...... diskade upp och drog hem......

Till en pigg och glad Spaniel som inte ville annat än ut och Springa..... hade damp här i omgångar, nöjde sig inte med att bara gå ut på baksidan en stund..... Matte frös som hund......ringde grann ungen Gabriel som segade sig över motvilligt nyss hemkommen från skolan, glatt viftande på svansen följde Clara med honom ut, Phu lite lugn och ro........

Orkar inte göra något annat än knappra på datorn i ryggläge, passar på att kolla Tess och Nippes härliga resa till Nya Zeeland via resedagboken.
Nä nu ska jag göra lite bra & ha och Kom ihåg listor till resan.... listor kan man aldrig ha för många av.
Lite senare ska vi försöka bli fotograferade av Ellen om vi orkar känner mig inte så fotochenick just nu, hittade inga kort i arkiven på oss alla på ett kort..... nästan inga på mig (konstigt :)... jag fotar ju mest)
Vi har nämligen blivit nominerade av våra grannar till världens bästa grannar  på grannar.se och kvalificerat oss bland de 10 finalisterna, nu ska detta ut så vi kan vara med i omröstningen. Kul!!

Oj nu kom Kalle hem hoppas jag får lite mat....
Tjiing


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja