onsdag 18 november 2009

I etern....

Phu vilken dag det varit Hu det kostar på att vara "kändis" . Jag ska förklara för er som inte hört; JO jag blev uppringd av Radio Blekinge imorse 0700 när jag stod och svidade om till jobber kläder; dom skulle vilja ringa upp mig på en fast telefon 0715 eller 0815, -" nä sa jag tycker inte om att prata i radio ( har aldrig gjort det, men bara tanken gjorde mig sååå nervös och darrig, är ingen pratare...)
Men när Patrik Franke frågade vilken nummer jag hade så hörde jag mig själv säga: ". 303xxxx" i nästa sekund tänkte jag vad fa... sa jag, hur dum får man va?%!!`?  Grrr
(K lämnade ut mitt mobilnr på morgonen då han inte hade tid!!!! GGGRRRRR)

Väl i köket när äggen var i ugnen på kokning och mjölken på spisen .... 0715.....RRRRRRR ...... Shit shit shit hann jag tänka, Svarade ialla fall till slut, En trevlig tjej sa att jag skulle vara i Etern om ca 3 min när Lars Winnerbäcks låt "jag får liksom ingen ordning" slutade. Klockrent för det var liksom så det var i mitt Huvud just då....
Önskar ibland att jag fått lite mer av talets gåva.....
Som vanligt tänkte jag efteråt vad sa jag?, varför sa jag så? varför sa jag inte så istället?....

Dagen fortsatte i RRRRR RRRRRR av både Blekinge Läns Tidning och Sydöstran, lokalpressen här i bygden.
Ville träffa oss och ta lite kort och höra vår syn på god grannsämja & varför just vi skulle vara sveriges bästa grannar ..... Slutade med att BLT var försenad, Kalle var försenad, grannarna som nominerat oss var försenade och Sydöstran var för tidig eller rättare sagt inte ringde innan dom kunde komma..... Regnet öste ner och det blåste storm ute...... Huset var i kaos.... nymålade tak och allt bortplockat såsom gardiner och allt lull lull. Feng Shui Kanske??
Alla stod iallafall i hallen samtidigt, när Sydöstran knackade på dörren & BLT var i färd med att arr ett kort i denna spartanska miljö....

Hade inte aning om att det här skulle ta såå stora proportioner å bli såå stort.
Är nu med i leken så får leken tåla ett gamalt ordspråk SÅÅÅ RÖSTA OM NI INTE GJORT DET
Jag antar och tror att alla som läser här varje dag redan har röstat, på en dator Hi hi Har man tillgång till en jobb dator kan ju göra det där oxå. Inte för att jag vet vilka Alla är men en del vet jag.
Skulle iallafall vilja tacka alla som röstat so far TACK TACK



3 kommentarer:

  1. Ujujujuj jag blev stressad bara av att läsa... go for it girl!!! Jag hejar på er!! Puss o kram...

    SvaraRadera
  2. Oj, oj!! Nu har jag också röstat!! Hoppas ni vinner!

    Kram Juliane

    SvaraRadera
  3. Tack Både Ingela pling & Jullan för att ni tog er tid att titta in hos mig och skriva en kommentar. Alltid trevligt. TACK vi jobbar på att vinna Kram Milla

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja