tisdag 17 november 2009

När blir höst, vinter??

Undrar jag varje år.... När första snön kommer kanske, eller när lampan blinkar "possible icy roads" i bilen, eller när det är kallt när man sticker ut nosen och måste ha vantar på......??
1a Advent är det definitivt vinter!!! & 1a december är det absolut vinter. Ja jag vet att det har med dygnsgrader och lite sånt där, eller var man bor i landet att göra. Känns som denna hösten har varit lååång, skönt.
När denna helgen kommer adventspyntar vi här och dricker glögg och peppar kakor med ädelost, en vecka för tidigt, vi ska ju utrikes. Å när vi kommer hem är det Vinter, perfekt
Är det snö ochså är det bara en bonus. Hur mycket snö vill vi ha då? Lite lagom så alla vägarna i byn är helt vita och bilarna rullar förbi med bara lite putter från motorn, det ska knarra under fötterna när man går oxå.
Ungefär så man behöver skotta varannan dag tycker jag är en bra måttstock :)



Dröjer tills vi får se blommande Tistlar & Klematisar, tills dess får vi njuta av överblommade........

Tjiing

2 kommentarer:

  1. Hej Milla, Nu har jag röstat på världens bästa granne. kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Tack vännen Vi dyker upp på Verkö när ni vill och behöver oss Kram Millis

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja