söndag 7 februari 2010

Ellen är snäll...

Systerdotter Ellen knackade på innan ikväll och höll fram ett fat med två nybakade kärleksmums
Sån´t blir man gla´av. Den var god oxå. Härom kvällen fick jag ju två bitar kladdkaka oxå, fast då hade hon ju fått låna 3 dl Socker för hon & Becca gjorde fel på första smeten dom gjorde, tog dubbelt så mycket socker som det skulle vara  och sen var sockret slut..... Nu säljs det kakor genom skolan visst, mycket kaksnack blev det idag.

Dagen har Clara och jag disponerat själva med undantag av lilla Inez som vi släpade runt på i vagnen på tipspromenaden.... hon skulle minsann gå först men sen skulle vagnen med i alla fall, det var svettigt på snöiga vägar som varken var moddiga eller stelfrusna lite mittemellan.... En fråga idag var: Hur många mjölktänder har en 2 åring.... tänkte lite först fanns tre alternativ.... aha jag räknar Inez tänder fyller ju snart 3 måste ju vara samma antal, vi kom fram till 20,  så vi kryssade på den frågan...... Sedan gick vi hem och gjorde våfflor med glass och jordgubbar som jag tinade ur frysen, Gott!
Efter memory spel, sångstund, bus och hopp i sängen blev vi ( Clara och jag ) äntligen av med den strippande ungen (klär av sig plagg efter plagg, svettig antagligen) .... då var vi Trötta vilade lite sedan Gick vi på en bytur.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja