fredag 5 mars 2010

Dax att Botanisera......


ÅÅÅhhh vad jag längtar efter blommor och blader, myllan mellan fingrarna, doften från lavendeln när man går förbi, bara att få stå och knipsa överblommande pelargoner......känslan av nästan ett ryggskott längst ner på ryggen när man reser sig upp efter att legat dubblevikt över rabatten, krypandes på knä, när man sen blickar ut över grödorna är det värt mödan

Jag arrangerade ett stilleben i min blommiga kruka med ljuva anemoner........
Pysslade lite med min pelargoner som har stått och tagit sig nu, vridit på varje kruka, vattnat och pratat lite med dom, denna helgen är det dax för ny lyxig Mårbacka jord = omplantering...... Ska oxå plantera mina rosenknopps sticklingar röda och vita, Mårbacka sticklingar rosa
Vattnade igenom alla orkidéer & hoyor .... nä jag har inga andra sorter.....
........ Jag planterade till och med tre lila krokusar i krukan brevid ytterdörren , några nätter med minus grader klarar dom nog ....... nu är botanist abstinensen över för en stund.......


Trevlig Helg where ever you are.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja