torsdag 4 mars 2010

Världens bästa Sidekick

Har jag på jobbet. Jesper heter han och är fem år, en liten gullig kille med bruna ögon, Alltid pigg och glad.
Han tycker om all mat, väluppfostrad & tackar alltid efter maten, kommer förbi dörren in till köket och tjoar!!!
Han har ett makalöst minne kommer ihåg olika maträtter fast det var flera veckor sedan som de serverades.
Idag vid frukosten påminde han mig igen att han inte fått receptet han frågade efter för några veckor sedan, Det var Kålpudding, nej sa jag jag har inte glömt bort jag har skrivit en lapp att du vill ha recept på Kålpudding, man jag har inte haft tid att skriva ihop det....... sååå efter lunchen igår "Himmelsk köttfärsröra med pasta" stod Jesper i dörren som vanligt.......... påminde om "pudding" receptet som han sa, och gärna den maten som var idag oxå.
Lite senare på em låg båda recepten i hans fack där han hänger kläderna.... så gjorde man någon glad :)
Det var lite från min vardag på jobbet  nu ska jag jobba vidare med lite Ideéllt jobb!!!

TJIIING

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja