onsdag 17 mars 2010

Mormors burk

Denna burken ärvde jag av min Mormor Linnéa......Då fanns det alltid runda, små, bruna bollar med pärlsocker på; Chokladbollar.Burken stod alltid i kylen..... var dom slut bakade vi nya...... Jag är jätteglad att ingen annan valde den......Såå rätt och Retro, eller hur?
Vi var där alla kusinerna samtidigt och fick välja i tur och ordning..... grejer som ingen av barnen ville ha. Jag valde även en annan fin burk som jag har för mig mormor hade drömmar i.
Kungaböckerna med lillprinsen, kungen den äldre mfl är jag speciellt glad för att ingen annan ville ha, tavlan på min mamma som ung, tavlan som min morfar målat på gammelmormors gård i Karlstorp i Småland nära Lönneberga...... en taklampa som jag kallar för mormors lampan.... som K äntligen lagat å nu hänger den i gästrummet.
Numera ligger det Leversnittar i mormorsburken; Claras. Lyfter man på locket kommer hon som ett skott..... I den gamla syltburken ligger det goda tuggben som jag mutar C med när vi ska klippa öronen :)

2 kommentarer:

  1. Exakt en sån brun burk hade min mormor kaffet i!!!
    Ha en bra dag!
    Kram Juliane

    SvaraRadera
  2. Åhh vad kul!! Ha en bra dag själv kram

    SvaraRadera

HEJ LÄMNA GÄRNA EN HÄLSNING HÄR TILL MIG, TACK PÅ FÖRHAND MVH Claramaja